Kadry i Płace wersja 3.22



Nowa wersja programu KADRY i PŁACE 3.22
• Obsługa nowych rodzajów nieobecności wprowadzonych w noweli Kodeksu pracy:
Okazjonalna praca zdalna – rozliczana jak nieobecność usprawiedliwiona płatna.
Bezpłatny urlop opiekuńczy – rozliczany jak urlop bezpłatny.
Zwolnienie z powodu siły wyższej – rozliczane jako 50% wynagrodzenia.
• Nowe i zmienione składniki płacowe:
[594] – Dni nieobecności z powodu siły wyższej.
[595] – Godziny nieobecności z powodu siły wyższej.
[280] – Urlop z powodu siły wyższej ze standardowym algorytmem wynikającym z przepisów. Może być potrzeba modyfikacji algorytmu zgodnie z system wynagradzania w firmie.
[299] – Praca zdalna (wynikająca z umowy pomiędzy pracownikiem a firmą) bez podatku. Okazjonalna praca zdalna (24 dni w roku) traktowana jest jak dzień przepracowany płatny objęty podatkiem i składkami ZUS.
Modyfikacja grupy składników powiązanych m.in. z [570] – dni nieprzepracowane robocze, [530] dni bezpłatne.
• Wydruk „Świadectwa pracy” został zaktualizowany do wzoru obowiązującego od dn. 26 kwietnia 2023 r.
• Zaktualizowano obsługę plików KEDU do najnowszej wersji 5.5 (do współpracy z programem Płatnik).
• Dodano możliwość przypisania konta kosztów do grupy liczników wypłaty typu inne.
• Procent podstawy świadczenia zasiłkowego wprowadzany z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
• Przelewy elektroniczne z możliwością wpisania odroczonej daty realizacji.

FK (ZFKS) wersja 42

Nowa wersja systemu FK SQL (ZFKS) 42
Waluty
• Dodatkowe sprawdzenie, gdy na koncie walutowym jest saldo 0, to na koncie skojarzonym (złotówkowym) jest także saldo=0.
Kontrahenci
• Możliwość wyszukania zdublowanych kontrahentów. Można zdublowane pozycje skasować a zapisy księgowe przeksięgować na pozostawionego w bazie kontrahenta.
• Można wprowadzić kilka kont mailowych dla kontrahenta (lista podzielona przecinkami). Przy wystawianiu faktur lub potwierdzeń salda można wybrać adres mailowy z tej listy. Przy wystawianiu faktur seryjnych i przy wydruku wezwań wysyłanych mailem – pobierany jest pierwszy adres z listy.
Przelewy
• Listę przelewów do wydruku można drukować w podziale na kontrahentów (i pogrupowane terminami płatności) a także w podziale na kontrahentów bez grupowania terminami (lista jest wtedy czytelniejsza).
• Na liście przelewów zawsze pokazywany jest podatek VAT. Dla przelewów zaznaczonych jako MPP podatek jest wytłuszczony i tylko ten podatek jest sumowany.
Wydruk obroty i salda
• Wydruk obrotów i sald umożliwia wydruk i grupowanie w innej kolejności kont niż w planie kont. Możliwość ta jest wykorzystywana głownie do analizy kosztów, gdy np. miejsce powstania kosztów jest w koncie na wyższym miejscu niż rodzaj kosztów, a chcemy uzyskać wydruk wg. rodzajów. Podajemy jakie konta mają być analizowane. Podajemy jako listę szablonów. W celu ułatwienia (i czasem przyspieszenia) wydruku dodano możliwość podawania szablonów wykluczających. Szablon poprzedzony znakiem „^” powoduje, że konta zgodne z tym szablonem są pominięte (nawet wtedy, gdy z innych szablonów z listy wynikałoby, że mają być uwzględnione).
Inne
• W imporcie danych z XML/CVS nowe parametry agregujące dane i przeliczające kwoty (VAT, netto brutto) do rejestru z uzupełnieniem braków.
• W wersji KPiR kontrola przesunięcia numeracji KPiR z według numeru pozycji dokumentu BO.
• Możliwość wybrania konta VAT – u nieodliczonego w momencie księgowania dokumentu.
W module SNO
• Opcja parametryzacji wydruku stawki i ilość dla składnika z poziomu dowolnego obiektu.
• Analiza zasobów (logów) dla opłat wysłanych seryjnie e-mailem.
• Parametr wydruku opłat wraz z kodami składników.
• Nowe funkcje obliczania zużyć wodomierzy aktywnych i nieaktywnych z modułu liczników w algorytmach (ZUA,ZUN,ZUX).
• Parametr reprezentujący wartości składników w formie pseudo-graficznej (ciąg słupków) – znakiem \, np. [\OSOS]
• Parametr wydruku opłat z podziałem strony dla składników jednorazowych (rozliczeń) wraz ze stopką oraz inne parametry
• Prawa (zakazy) edycji składników oraz edycji i podglądu grup składników dla wybranych użytkowników.
W module eSOD
• Opcje zmiany kontrahentów przypisanych do spraw/pism/dyspozycji z kont księgowych B.O. FK oraz opcja wycofania zmian.
• Nowe parametry wydruków, w zestawieniu spraw/pism opcjonalnie układ poziomy.

Kadry i Płace wersja 3.21

Nowa wersja programu KADRY i PŁACE 3.21
• Obsługa i wydruk deklaracji PIT-11 w wersji 29.
• Aktualizacja e-deklaracji PIT-11 do wersji PIT-11(29)_v1-1E.
• Nowa grupa liczników wypłaty PIT obsługujących kwoty wynagrodzeń dla osób po ukończeniu wieku emerytalnego na umowie o pracę i umowie zlecenia oraz do wykazania kwoty zwolnionej z podatku (ulga na powrót, dla osoby posiadającej wiek emerytalny ale która jej nie pobiera, ulga na czwórkę dzieci).
• Nowa grupa liczników wypłaty PIT dla przychodów pracowników na zasiłkach macierzyńskich.
• Możliwość stosowania ulg podatkowych dla umów zleceń (rejestry licznika 367), radzie nadzorczej (rejestry licznika 364) i kontrakcie menadżerskim (rejestry licznika 363).
• Aktualizacja stawek dla płacy minimalnej, kwoty średniej urlopowej, kwoty ograniczającej podstawę do ubezpieczenia chorobowego przy kontrakcie menadżerskim, progu emerytalno-rentowego.
• Aktualizacja e-deklaracji PIT-8AR do wersji PIT-8AR(12)_v1-0E.
• Aktualizacja e-deklaracji PIT-8C do wersji PIT-8C(11)_v1-0E.
• Aktualizacja deklaracji ZUS Z-3 do importu na platformę PUE ZUS do obowiązującej wersji.
• Wydruk: Lista obecności w pracy (do podpisywania) wg wybranej selekcji pracowników.
• Wydruk zestawienia: Rezerwa na niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
• Zestawienie okresów nieobecności z możliwością ustawienia kolejności wg numeru ew. lub wg nazwiska.
• Funkcja grupowej kontroli spójności wypłat dostępna dla wypłat wzorcowych.

FK (ZFKS) wersja 41

Nowa wersja systemu FK SQL (ZFKS) 41
Faktury
• Sposób zapłaty – dodano możliwości: mobilna, kredyt, bon.
• Korygujące faktury seryjne – obowiązek podanie przyczyny korekty.
• Umożliwione wysyłanie faktur do systemu KSeF (Krajowy System e-Faktur). Konieczna jest licencja w systemie ZFKS na korzystanie z systemu KSeF. Faktury są wysyłane do systemu KSeF, oczekujemy na potwierdzenie i dopiero potwierdzone są drukowane (lub wysyłane e-mailem).
• Wysyłanie faktur seryjnych do systemu KSeF.
• Na wydruku faktury umieszczony numer referencyjny systemu KSeF.
• Funkcja „Archiwum faktur” pozwala na wydruk faktur, które system KSeF nie zatwierdził natychmiast po wysłaniu, w szczególności faktur seryjnych.
• GTU – była możliwość podania GTU dla faktury (wymogi JPK) – teraz każda pozycja faktury może mieć swój symbol GTU. Takie są wymogi systemu KSeF. Dla celów JPK pobierane są GTU z wszystkich pozycji.
• Procedura faktury – była możliwość podania Procedury dla całej faktury (wymogi JPK) – teraz każda pozycja faktury może mieć swoją Procedurę. Takie są wymogi systemu KSeF. Dla celów JPK pobierane są Procedury z wszystkich pozycji.
• Archiwum faktur – możliwość selekcji faktur także według numeru dokumentu WZ oraz selekcja faktur wygenerowanych przez aktualnego użytkownika. Jeśli mamy licencję na korzystanie z systemu KSeF, to „Archiwum faktur” pozwala selekcjonować faktury ze względu na ich status w systemie KSeF a także Wykonywać na wyselekcjonowanych konieczne operacje: wysyłanie, potwierdzanie, drukowanie.
Deklaracje
• Zaktualizowano deklarację CIT-8 do wersji CIT-8(31)_v2-0E wraz z załącznikami CIT-8/O(17)_v3-0E oraz CIT-D(7)_v4-0E.
• Zaktualizowano deklarację PIT-36L do wersji PIT-36L(18)_v1-0E.
• Zaktualizowano deklarację PIT-39 do wersji PIT-39(11)_v1-0E wraz z załącznikiem PIT/ZG(7)_v2-0E.
Inne
• Przeglądając księgowania walutowe na konta bankowe można było (przy zapłacie w walucie) podejrzeć (prawy przycisk) jakie wpłaty zostały uwzględnione przy wyliczaniu kursu historycznego. Teraz można dla pozycji przyjęcia waluty (zakup lub zapłata przez odbiorcę) sprawdzić, czy dana wpłata została wykorzystana do zapłaty zobowiązań (do jakich zobowiązań i w jakiej wysokości). Wpłaty są wykorzystywane o zapłat metodą FIFO.
• Selekcja rozrachunków – można w jednej selekcji zebrać transakcje z 4 różnych kont (dokładnie wg. czterech różnych szablonów).
• Zamykanie miesięcy – można zamykać klika miesięcy jedną operacją. Mogą to być także miesiące bez księgowań.
• Sprawdzenie statusu podatnika VAT przełączone na serwis KAS (biała lista).
• Wydruk zestawienia kontrahentów z adresami e-mail i zgodami na wysyłkę elektroniczną.

W module eSOD
• Opcja selekcji dyspozycji tylko bezpośrednich i szybkiego czyszczenia selekcji przez kliknięcie nazwy selekcji.
• Opcje kontrolne dokumentu, rozbudowana selekcja, poprawiona czytelność na wydruku dekretu.
• Nowe zestawienie spraw/pism oraz dyspozycji również do CSV (Excel).
• Selekcja spraw/pism po dacie rejestracji i terminie oraz dacie zakończenia.
• Selekcja dyspozycji po rodzaju powiązanej sprawy/pisma.
• Nowe prawa komunikatów i zakańczania dyspozycji oraz domyślny katalog załączników.
• Domyślne otwieranie eSOD (parametr ZFKS „/O”) oraz ukrycie danych osobowych (parametr „/test”).
• Nowy parametr – wydruk listy dyspozycji powiązanych lub dla sprawy/pisma szczegółowy.
• Dla załączników do dyspozycji nie powiązanych ze sprawą/pismem opcja przekazania uprawnień do podglądu załącznika.
• Nowa opcja przenosząca „Oryginał sprawy/pisma do osoby rejestrującej”.
• Zmiany w uprawnieniach użytkowników (np. prawo L pozwala na zmianę kontrahenta) oraz w logach eSOD.
• Dodana lista dodatkowych działów dla których sprawa/pismo będzie widoczne, dodanie możliwe w edycji sprawy/pisma oraz przy przekazywaniu powiązanej dyspozycji.
• Nowe parametry i funkcje administratora.
• Automatyczne księgowanie ZFKS dokumentów pobranych z eSOD wraz z uproszczoną edycją rejestru VAT.

W module SNO
• Nowe parametry wydruku dłużników.
• Rozszerzone kopiowanie parametrów słowników składników opłat.
• Pobranie wyeksportowanych odsetek na wydruk opłat z opcji „Rozrachunki – Odsetki i wezwania do zapłaty – Eksport do SNO”.
• Możliwość pobrania sald na wydruk opłat z dokładnością do dnia.
• Nowe parametry wydruku opłat oraz wysyłki opłat e-mailem m.in. dodatkowy załącznik PDF.
• Nowa selekcja lokali w polu „filtr typu” po sposobie księgowania ze znakiem $.

Ewidencja Środków Trwałych 1.15

Podsumowanie zmian w programie Ewidencja Środków Trwałych od wersji 1.7 do 1.15

• Wersja 1.15
1) Dodano możliwość wydruku wielu nalepek z kodami kreskowymi na arkuszu papieru (do tej pory można było drukować tylko na taśmie z nalepkami).
2) Dodano możliwość wczytania arkusza spisowego (listy sygnatur składników) z pliku tekstowego.• Wersja 1.14
1) Zakończenie obsługi Windows Vista i .NET Framework 4.5
2) Zmienione wymagania techniczne: platforma Windows 7 lub nowsza i .NET Framework 4.8

• Wersja 1.13
1) Możliwość wyświetlenia instrukcji obsługi programu.
2) Możliwość wysyłki zaszyfrowanych plików do producenta programu.
3) Możliwość uruchomienia sesji zdalnego sterowania przy pomocy programu TeamViewer.
4) Możliwość aktualizacji programu przez Internet

• Wersja 1.12
1) Możliwość stosowania symboliki KŚT w odniesieniu do WNiP oraz wyposażenia.
2) Możliwość grupowej edycji atrybutów i cech.

• Wersja 1.11
1) Drukowanie nalepek z kodami kreskowymi.
2) Raporty „Algorytmy księgowania”, „Stan ilościowy”, „Wykaz składników z uwzględnieniem kont i MPK”.
3) Możliwość wprowadzenia odpisu umorzeniowego w transakcji przyjęcia i zmiany wartości.

• Wersja 1.10
1) Zakończenie obsługi Windows XP i .NET Framework 4.0.
2) Zmienione wymagania techniczne: platforma Windows Vista SP2 lub nowsza i .NET Framework 4.5

• Wersja 1.9
1) Zastąpienie flagi „Bez amortyzacji” pozwalającej włączać/wyłączać naliczanie odpisu amortyzacyjnego (o wartości równej odpisowi umorzeniowemu) – polem „Współczynnik amortyzacji”, określającym procentowo jaką część odpisu umorzeniowego stanowi odpis amortyzacyjny.
2) Dodanie do menu powiązanego z przyciskiem „Wykonaj dla wybranych/zaznaczonych” w module kartoteki, operacji generowania niektórych typów transakcji („Zmiana lokalizacji/komórki/osoby”, „Zmiana wartości”, „Zmiana parametrów amortyzacji”) dla wszystkich wybranych lub zaznaczonych składników.
3) Dodanie możliwości filtrowania składników wg miejsc powstawania kosztów i kont przypisanych do składnika.

• Wersja 1.8
1) Uzupełnienie transakcji o pole „Koszt [%]” – określające jaka część odpisu amortyzacyjnego może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów.
2) Dodanie obsługi parametrów „Współczynnik zaliczenia do kosztów [%]” oraz „Kwota odpisu zaliczona do kosztów” do algorytmów dekretowania.
3) Dodanie do wydruków możliwości selekcji składników w oparciu o status specjalny („Obcy”, „Wytworzony”, „Używany”, „Ulepszony”, „Importowany”, „Dotowany” i „Leasingowany”).
4) Dodanie możliwości selekcji składników do raportów o charakterze podsumowań.

• Wersja 1.7.2
1) Modyfikacja raportów – dodanie możliwości selekcji i grupowania wg atrybutów i cech składników.
2) Możliwość zmiany uporządkowania niektórych tabel słownikowych – przez przenumerowanie.
3) Kontrola poprawności kont z ZPK (FK/ZFKS).